2007. december 23.

KL - a kedvencem

KALANDOZÁS EGYEDÜL KUALA LUMPURBAN

Meglepoen gyorsan sikerult tegnap, azaz az elso este elaludni.. Nem gondoltam volna.. S azt sem, hogy reggel sikerul idoben felkelnem ahhoz, hogy ne bukjam a reggelit.. Ami ugyan nem nagy etwas.. piritos es dzsem.. meg mindefele keneheto izebize.. De azert jol esett.. Reggeli kozben pedig elobb egy ir sraccal sikerult lespanolnom.. de elkepszto angolt beszelt.. kb. csak minden masodik szavat ertettem meg.. ugyhogy jo kis csevely volt.. Aztan jott egy amerikai csaj.. akivel mar konnyebben ment a kommunikacio.. Mar csak azert is mert raggae rajongo.. s sirankozott, hogy tegnap este elment valami szorakozohelyre, amit raggae bulikent harangoztak be neki.. De nem az volt.. Mondtam neki hogy ezen ne lepodjon meg :) Amugy pediglen Koreaban (Delen) tanit angolt.. S ami meg fontosabb, hogy kaptam tole infot a mai napra.. De errol majd kicsit kesobb.. Szoval reggeli megvolt.. aztan nyakamba vettem a cityt..

Eloszor a kornyeken kalandoztam.. mert Kualanak ezt a reszet nem igazan lattam.. Chow Kit (ejtsd csokit.. ez azert vicces vagy inkabb ironikus!?) Na szoval fura negyed.. van itt mindenfajta nacio.. s latvanyossag is akad imitt-amott.. Neve alapjan erdekesnek talaltam, s gondoltam felkeresem a Putra World Trade Centert.. de csalodnom kellett.. semmi tobb egy szimpla irodaepuletnel.. Aztan bevetettem magam a szomszedos Mall nevu bevasarlo kozpontba.. de fordultam is ki rogton.. ahogy megvettem a reggeli kavemat.. Az egyeduli emlitesre melto dolog, hogy lelkesen nyomattak a karacsonyi dalokat.. Amugy mindenhol ki van irva, hogy Selamat Hari Cristmas.. vagyis boldog karacsonyt.. Hat nektek is ezt kivanom odahaza!! Amugy itten jo angolszasz szokas szerint 25-en reggel van a nagy heppening.. mert ugyebar Malajziaban van egy kereszteny kisebbseg.. ami nem is olyan kicsi (11 szazaleka a 26 millios lakossagnak)!!

Majd magasvasutra ultem, s elmentem a Masjed e Jamek megallohoz.. Itten vannak Kuala Lumpur fobb iszlam epuletei.. De az ostoba kozel/kelet szakerto Ablaka arra nem gondolt, hogy itten is, akarcsak mas muszlim orszagokban, kotelezo a hosszunadrag.. Igy aztan csak kivulrol csodalhattam meg a mecsetet.. de talan nem sokat vesztettem, bar kivulrol eleg klasszul nezett ki.. Aztan a Merdakan teret (Fuggetlenseg tere) kerestem fel, ahol legalabb akkora zaszlo lobog mint Hueban.. igaz ott voros alapon sarga csillag van.. Itten meg amerikai.. csak nem feher csillagok vannak rajta, hanem egy tizenket agu csillag.. Ennyi tartomanya van ugyanis Malajzianak.. Szoval egy hatalmas platz.. korulotte jo sok regi epulet.. Egyik oldalon a Royal Selangor Club gyarmati stilusu hazai sorakoznak.. vele szemben pedig a Sultan Abdul Samad epulet.. ami egykoron szinten gyarmati iroda volt.. ma pedig a legfelsobb birosag epuletekent szolgal.. Errefele az Iszlam es gyarmati stilus keveredik ezerrel.. Aztan hipp-hopp a kinai negyedben, a kozponti piacnal talaltam magam.. Egyszerre csak azt vettem eszre, hogy ismeros utcakat s hazakat latok.. Aztan leesett, hogy itten mar jartam.. Itt lehet venni a jo kis hamisitvany orakat.. Rolexet.. Breitlinget.. s mindenfajta egyeb portekat..

Na de a karacsonyi kiarusitas miatt (ebben a honapban szinte mindenhol tucatnyi akcio van.. je igazi bevasarloturizmus lehetne!!) szoval akkora tomeg volt.. hogy gyorsan passzoltam a helyet.. s megceloztam a Lake Gardenst.. ami egy hatalmas botanikus kert Kuala sziveben.. Hat igen itt is dorren a dzsungel.. De van itt pillango es orchidea farm is.. Sok tekintetben Iran flashem volt.. Egyreszt mert csaladok vonulnak ki ide piknikezni.. vagy eppen egy ossznepi futasra.. S igen Malajzia muszlim orszag.. a park bejaratanal tabla figyelmeztet, hogy a fiataloknak eszuk agaba se jusson csorozni.. De vajon mindennek milyen hatasa van?? Hat nem sok.. Olyan volt mint Iranban.. egymashoz simulo parocskak mindenutt.. Amugy a ket evvel ezelotti Kualahoz kepes sokkal tobb a kendos neni es kislany.. S remek szinekben teszik mindezt!! Tiszta kavalkad.. s persze minden selyembol van!! Na ja az passzol a barsonyos borhoz :) Szoval parkban kalandozas.. kozben jol megfogott a nap.. csak most este veszem eszre hogy a karom szep piros lett.. Kenegethetem.. akarcsak a nozimat.. mert kulonben le fog esni..

A parkbol felcaplattam a hegy tetejen levo nemzeti emlekmuhoz.. mert (visszaterve a reggelihez) az amerikai csajszitol azt hallottam hogy ott.. ma delutan remek drum session lesz.. Amugy meg itten van Malajzia fuggetlensegi emlekmuve.. Hatalmas bronz szobor.. hatalmas malaj zaszloval.. A zaszlo amugy szinte kotelezo jelleggel lobog mindenutt.. Mert ha hivatalosan csak kesobb nyerte el a fuggetlenseget az orszag (1963).. de 50 eve beszelnek mar malaj allamrol.. Nagy ev a mostani szamukra.. Szoval impozans szobor.. amit ki hinne de egy amerikai bacsi tervezett (Felix De Waldon).. Micsoda baratsag van itten, vagy csak masolas?? :) A szobor egyebkent het katonat abrazol.. s hogy miert hetet?? hat mert mindez a demokracia gyozelmet jelkepezi a gonosz felett (:S) erdekes.. az egyszer biztos!! Na s azt se feledjuk el.. hogy a hegytetorol remek kilatas nyilik a cityre.. Aztan megvartam mig elkezdodik a session.. Nem valami hivatalos heppening volt, hanem csak egyszeru zenerajongok.. akik osszejarnak dobolgatni.. konga dobokkal.. Egy europai kinezetu srac volt a fofonok.. de rajta kivul volt kicsi es nagy.. fiu es lany.. kinai es indiai.. muszlim es kereszteny.. hiaba.. ez itt a multikulturalizmus hazaja.. S a multbeli serelmeket leszamitva remekul is mukodik!! Talan tanulhatnank!?

Majd a koncertet kovetoen visszakeveredtem a belvarosba.. szo szerint.. mert a buszmegalloban dekkolva nem igazan akart jonni a busz.. igy aztan nekilodultam.. De meg szerencse hogy a varoskepbol kimagaslik a Petronas es a KL Tower.. mert ezek remek tajekozodasi pontot nyujtanak.. S egyszer csak tenyleg azon kaptam magam, hogy kikotottem Bukit Nanasnal.. Itten van a Concorde Hotel, ahova holnap at kell koltoznom, s ahol holnap osszeall a kiscsapat.. Vicces volt latni azt a reszet a varosnak, ahol mar egyszer megfordultam.. De a monorail alatt mar nem orias betuk sorakoznak.. hanem mindenfajta hirdetes.. S ami a legrosszabb.. Nem talaltam meg a kedvenc indiai-pakisztani ettermunket.. Illetve megvolt.. de megvaltozott.. s ezert sikerult a szomszedos banglkadeshi kajaldaba betevednem.. Mondanom sem kell, hogy nem bantam meg.. bar lehet hogy holnap egni fog majd a gyomrom.. :) Ja s Bukit Bintangnal.. ahol jartam.. szinten hatalmas tomeg volt.. Olyannyira, hogy alig fertem fel a Monorailre.. Osszepreselodtunk mint a halak a konzervben.. Nem bantam, mert egy kis feherboru maki es egy indiai szepseg koze kerultem.. Apropo.. a szakal meg mindig nyero azsiaban.. Meginkabb ha az emberenek beazonosithatatlan, voroses szokes szinu szorzet van az arcan!! Ja s mindenki mosolyog...

Megerkeztem haza.. de meg mielott felmentem volna a szallasra.. beugrottam a szomszedos seven elevenbe.. venni kreteket es vizet, a fogmosashoz.. S a szemelyzet mosolyogva vart ram, pedig csak egyszer, tegnap este voltam bent.. Esti program semmisem.. Nyugdijas vagyok!! Meg majd holnap belehuzunk, hiszen szenteste lesz.. :) Ugzhogy spanoltam tovabb a szallason levo utazos arcokkal.. Vagy egy orat beszelgettem egy skot arccal, aki olajmernokkent dolgozik.. valojaban azonban utazgat erre-arra.. most eppen egy het honapos tripen van.. szingapurbol jon s megy egeszen vietnamig.. ugyhogy adtam neki egy ket tippet.. meg csevegtunk minden masrol.. kozben mondanom sem kell.. hatterben angol foci ment.. de skot letere viszolyog a labdarugastol.. :) Benyomtam kozben a maradek vacsoramat.. s megismertettem az ittenieket nogradival.. a magyar mesterremekkel.. Nagy tetszest aratott.. :) Exportalni kellene.. micsoda biznisz!! Na megyek is s megalmodom a reszleteket.. Joccakat mindenkinek!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése