2006. augusztus 7.

Hétfő - Do Shanbe

VETÉLKEDŐ ÉS KÖLTÖZKÖDÉS

Hétfő… rettentő nehéz felkelni.. Ráadásul a reggeli forgalom miatt a tanár úr.. késik vagy háromnegyed órát.. Addig Hamid bácsi.. aki az egyik kisérőnk.. s a fő-fő szervező.. vele motoroztam még az első napok egyikén… szórakoztat minket.. s ismerkedünk egymás országaival.. Nekem jutott a megtisztelő feladat.. hogy táblára vessem a bécsi szeletet.. vagyis kishazánk térképét.. s kicsit beszéljek róla.. Nehéz feladat.. mert sokan még azt se tudják hogy hol van Közép-Európa!! De azért csak sikerült összehozni valami okoskodást… Aztán végre megérkezett a tanár úr.. s mivel első alkalommal került sor a klasszikus perzsa irodalom órára.. ismét csak ismerkedés és bemutatkozás.. kb. ekkorra már mindenki tudta.. hogy ki kicsoda.. honnan jött s mit csinál.. Így aztán elég unalmasra sikeredett!! A délutáni óra után azt teveztem hogy kalandozok egyet a városban.. de közbeszólt a sors.. s egy konferencián kellett megjelennünk. Ahol az irodalom tanáraink tartottak előadást a modern perzsa költészetről.. Nem lett volna rossz.. ha értettem volna hogy miről is beszélnek pontosan.. mert az irodalom.. pontosabban a költészet és a politika kapcsolatáról csevegtek.. csak hát annyira még nem megy a nyelv hogy ilyeneket százszázalékosan megértsek.. No meg aztán rettentően meleg is volt a teremben.. a klíma nem igazán működött.. úgyhogy feszengtem is mint törpe a magas piszoárban. Aztán költözés este.. mint ahogy már fentebb írtam.. Két szinttel lejjebb.. a nyolcfős apartmanból egy háromfősbe.. S bár elsőre nem nagyon tetszett az új lakhelyünk.. mert kb. minden rossz volt.. a WC lehúzó.. a világítás.. az olvasólámpa.. s törülköző sem volt.. no meg egy ágyban kell aludnunk Gáborral.. De lényegében moshkel.. vagyis probléma nincs.. Percek alatt orvosolták a gondjainkat.. Igaz a franciaágyat nem cserélték le.. de ez legyen a legnagyobb probléma!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése