2006. július 23.

Második nap

CSADOROS HÖLGYEK TÁRSASÁGÁBAN

Hát sikerült túlélni a második napot is… igaz még nincs vége… mivel a szobához csak egyetlen kulcsot kaptunk… vagyunk viszont hatan.. holnaptól pedig heten.. kellett nekem mondani hogy a törökökkel jól jártam… csak beficcet egy-két pakisztáni arc is… szép hosszú szakálluk van.. ha belehúzok s tényleg nem borotválkozok a hátralevő időben akkor sem tudom utolérni őket… no de nem is ez a cél, hanem a farszi tanulás.. az pedig megy rendesen… igaz nyökögök-makogok még… s még sok mindent nem értek.. de azért valahogy mindig sikerül elmondanom hogy mit is akarok tulajdonképpen… a törökök jól jöttek… nemcsak azért mert velük mentem el az említett Darband nevű helyre.. hanem azért is… mert rengeteget beszélnek s segítenek… csak meg ne ártson!!!

Ma jól megleptek a szervezők… reggel arra kellett kelnem.. no persze a reggeli után.. amit kb. csukott szemmel tettem magamévá.. mert tegnap nem nagyon sikerült aludni… azért rettentően egyedül vagyok itt… mert Kinga ugye nem velem van egy szobában.. s még egy hotelben sem vagyunk.. ráadásul tegnap nem is találkoztam vele.. csak törökökkel, kurdokkal, pakisztániakkal, egyiptomiakkal, s így tovább… na de ha minden igaz holnap jön Gábor… s ő velünk lesz egy apartmanban.. na mert az új hely már nem egy kollégium hanem egy jobb minőségű szálloda… apartman-szálló pontosabban… van két szoba… egy konyha… no meg dast-shuyi… azaz mosdó… kád persze nincsen… de így is érdekes a tisztálkodás… hét személyre egy fürdőszoba??? Még jó hogy nem csaj vagyok!!!

Szóval reggeli után megleptek a költözéssel… s ugyan csak párszáz méterrel költöztünk arrébb.. mégis macerás volt.. egy perces pakolás.. s aztán indulás… pedig előtte egy szót sem mondtak.. csak annyit hogy a törökök csak egy éjszakára maradnak velem!! No de mindegy!! A szállóval szemben remek kis park van… van egyébként szinte minden sarkon… s mindegyik csodálatosan néz ki… mellette meg ott a nemzeti színház… nem rossz az sem… a sarkon pedig ott van a már emlegetett forradalom sugárút! S az pediglen tele van élettel.. no nem a negyven fokban.. hanem este… mikor kicsit lehűlt a levegő.. állítom hogy most is harminc fok fölött van a hőmérséklet odakint.. de itt bent se kevesebb.. mert ugyan van légkondi.. ami megy is egész nap… de nem olyan csúcsszuper mint a kollégiumban.. ott valami őskövület volt… egy óriási mókuskerék-szerű valami, ami ontotta magából a hideg levegőt… igaz nem a szobánkban volt.. hanem csak a folyosón.. de megtette a hatását… bár reggelre leizzadtam rendesen.. lehet hogy éjjel kikapcsolták??? Spórolnak az árammal?? Biztosan.Na költözés megvolt.. utána remek ebéd.. csirkehusi és rizs ismételten.. meg hagyma.. ez a kettő mindig van.. no meg zam zam kóla.. de minden rendben volt. Nem fogok lefogyni mégsem asszem.. tömnek itt mint a libát.. este például kétszer kaptam vacsorát.. egyszer a lányok szállásán egyszer meg a sajátunkon… ott valami rántott hús volt.. köret nélkül.. meg csemege ubi.. meg paradicsom… meg kísérőnek némi nan… nem volt rossz.. de az itteni klasszisokkal jobb volt… ab va gusht.. azaz víz és hús.. no de nem kell megijedni.. az egyszerű név egy igen bonyolult ételt takar.. ami ráadásul a tradicionális iráni étel.. kezdem a kenyérrel mert azt egyszerűbb elmondani.. olyan kenyér ez.. amit kövek.. pici kövek között készítenek ki.. s aztán így is sütik meg.. így aztán szép lyukacsos lesz.. de az íze az valami fenséges!! A hús még inkább bonyolultabb.. egy kis hengerbe tesznek paradicsomot.. krumplit… valami sárgaborsó jellegű zöldséget.. libazsírt és húst… némi fűszert.. s ezt miután megfőzték.. egy kis kézinyomószerkezettel összepréselik jó pépesre.. aztán ezt kell enni a kenyérrel.. valami fenséges.. de mielőtt ezt megenné az ember.. levest kap a hús szaftjából.. amibe szintén kenyeret tesznek… jó kis laktató cucc az egyszer biztos!!

A kora délután azzal telt hogy a törökökkel mászkáltam könyvesboltról könyvesboltra.. aztán mikor az idősebbik kidőlt a sorból visszajöttünk a szállásra, ahol fejtágítást kaptunk hogy hogyan is lesz a kurzus… persze mondanom se kell hogy sokkal okosabb nem lettem… viszont lehet hogy bukom a shirázi és iszfaháni kiruccanást… túl szűkös a büdzsé.. ahogyan ők mondták.. úgyhogy lehet.. hogy át kell tennem a repjegyet későbbre… mert ha már itt vagyok s van vízumom is… nem maradhatok le róluk!! Ezt a két várost feltétlenül látni kell.. no nem mintha az öt hét alatt ne lenne mit látni Teheránban.. amelyre még mindig rácsodálkozok hogy mekkora is valójában… na ennyi a balekolásról.. viszont mondták hogy segítenek olcsó és jó szállást és jegyet szerezni… s még mondják hogy milyenek a muszlimok!!A kiigazítás után egyedül vágtam neki a környéknek.. no nem voltam valami bátor.. csak néhány utcácskát jártam be a környéken.. a sarkon pedig találtam egy fotómúzeumot.. ami sajnos zárva volt.. de holnap majd vagy máskor tuti megnézem.. az utcai festményekből és a propaganda plakátokból ítélve nem lehet rossz.. elképesztő hogy milyen és mekkora plakátok vannak.. Ári neked biztos tetszenének.. legalább olyan jók mint a vietnámi csodaképek… fotózni viszont nem merek annyira bátran.. főleg a tegnapi eset után… de sunyi módon azért mindig megpróbálom.. na ennek meg a képminőség issza meg a levét.. de azért próbálkozom.. van mit megörökíteni az biztos.. festmények s életképek vannak bőven.. túl sok is… ja revideálnom kell a dudás dolgot.. itt is nyomják.. igaz nem annyira.. ma motoron utaztam.. s akkor sikerült átélnem az iszonyatot.. durvább mint Vietnám.. sok az autó s abszolút nem figyelnek a másikra… de épségben túléltem.. s annyira bejött hogy ezentúl igyekszem majd többször kihasználni… az egyik szervező srác vitt a csodajárgányán… haza is ő hozott.. de akkor már hárman ültünk a motoron.. ami szigorúan tilos egyébként… na ennyit a szabályok betartásáról!!

Ja igen a címben csadoros hölgyek szerepelnek.. igen… ma a szervező arccal s tizenegy csadoros leányzóval és asszonysággal sikerült eltöltenem a délután hátralevő részét…. Na mert a korcsoport nem ugyanaz.. vannak fiatal egyiptomi lányok… idősebb örmények és grúzok… s annál is idősebb pakisztáni hölgyek… Egyébként mindenki teljesen kedves volt… a látvány viszont amit keltettünk megkapó volt sokak számára.. csak úgy sasoltak a népek.. a program semmi extra nem volt.. csak annyi hogy benéztünk egy bevásárló központba… kb. olyan volt mint annó nálunk a sugár vagy a skála.. vagy Márkó emlékszel… a danang-i hiperszuper bevásárlóközpontra… na valami olyasmi volt ez is… vicc csak az benne.. hogy ez a város egyik legjobb kerületében volt… az utcai üzletek sokkalta jobbak.. színesebbek.. s érdekesebbek..

Apropó míg a vezetőm vásárolt valamilyen papírokat.. addig én az utcán ácsorogtam.. s nézelődtem.. meg engem nézelődtek.. a forgalomban ismét vicces járgányokat fedeztem fel… zseniális a közlekedés… amiben nekem is részem volt.. iránytaxi… sarkon lelassít.. akinek jó az irány az beszáll aztán meg mikor odaér a megfelelő sarokra.. akkor fizet.. kb 50 forintot egy kilométerért.. megvan az előnye hogy olcsó a benzin.. s hogy sok az igazán hosszú utca itt Teheránban.. szóval a sarkon álldogálva megörökíthettem ezt az utókornak is… ja meg van mindenhol vízautomata.. na de nem valami extra gépezetet kell elképzelni hanem egy nagy vashordót amit megtöltenek hideg vízzel.. s az alján van egy csap… amin keresztül engedni lehet belőle.. kis poharak is ki vannak készítve hozzá.. amit lánccal rögzítettek a hordóhoz.. nehogy elvigye valaki.. nem mertem bevállalni.. helyette inkább a flakonomat töltöttem meg.. azért fő az óvatosság…

Mocizás és fotózgatás után találkoztam a női szakasszal.. s meglátogattuk az említett plázát.. aztán meg.. a váli ászr parkot ismételten!! De most megnéztük a tetején lévő fedett vidámparkot is.. ami inkább egy többszintes játszóházra emlékeztetett belülről.. dodzsem… pirat… mini forma1 pálya.. kisvasút… stb.. a gyerekeknek biztosan nagy élmény lehet… én inkább csak mosolyogtam… de nagyon!! Vidámpark után végre eljutottam egy Internet kávézóba is.. de annyira lassú volt, hogy nem vállaltam be a képek és a szövegek feltöltését… csak a wiwen állítottam át a városomat Sziszimóról Teheránra… majd holnap elballagok délután s rászánok némi időt.. feltöltögetem őket.. ha már van blogom… a hely egyébként nem is Internet kávézó hanem Internet könyvesbolt volt.. ahol be is újítottam egy kis zsebszótárt.. jól fog jönni még asszem a későbbiekben.. Könyvesbolt után a női hordával visszamentem a szállásukra.. mert ugye a moci ottmaradt.. s egyedül nem mertem volna nekivágni az útnak.. az más kérdés hogy nem is engedték volna.. ha már egyszer elhívtak.. akkor visznek furikáznak mindenhova!!

Így vissza a női szakasz szállására ahol annyi volt a hivatalos teendő.. hogy ottragadtam vagy két órát.. ezalatt sikerült vacsorázni.. csevegni a hölgyekkel.. no meg a személyzettel.. s televíziót is néztem.. igaz már délután is láttam egy kínai sorozatot… meg a lengyel-német meccs ismétlését.. este meg híreket és beszélgetős műsorokat.. no meg iráni szappanoperát… ami elég vicces volt… a színészek.. a jelmezek.. a szituációk… Ma nem adtak semmilyen hollywoodi filmet.. pedig állítólag szoktak lenni.. az utcán pedig kalóz dvd formájában a helyi hakapeszi makitól kezdve a da vinci kódig mindent meg lehet kapni…

Na megjöttek a törökök… mára ennyi.. végre lefeküdhetek aludni.. holnap kezdődik a tanulás.. muszáj lesz aludnom.

Csók-csók mindenkinek…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése